Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.
Evenemangs-serie Evenemangs-serie: Herrgolfen

Herrgolfen

24 maj, 2021,16:30

SEK40

Vi kommer inte att ha någon anmälan via Min Golf, utan det får ske via Drop-in. Vi vill be er att inte samlas i grupper större än absolut max 8. Därför vill vi att ni lottar ihop bollarna och skickar ut spelarna efterhand som de kommer. De 3 som kommer först och anmäler sig får gå i första bollen. Nästa 3 får gå i andra bollen o.s.v. På detta sätt minimerar vi risker och större samlingar.

Vi vill även be er att inte samlas för prisutdelning efteråt. Det är max 8 personer som gäller vi alla samlingar och därför vill vi att man går skilda vägar efter att rundan är spelad. Eventuella priser hjälper vi gärna till att dela ut i receptionen dagen efter spel. Vi har med anledning av detta valt att slopa vår mackbeställning för herr- och damgolf, just för att undvika stora samlingar så länge vi har dessa restriktioner från förbundet.

Hjälps vi alla åt, och håller smittspridningen borta från golfklubbarna så hoppas vi att restriktionerna lättar under säsongen och att vi då kan återgå till det normala.

– Herrgolfen spelas på måndagar med första start kl. 16.30. De 3 första omgångarna (5-19 april) är det start 16.00!
– Anmälan görs till dagens starter i receptionen innan spel.
– Startavgiften är 40 kr och betalas helst via Swish. Kontanter är okej i undantagsfall. Betalning, indelning i bollar och uthämtning av scorekort sker inne vid receptionen.
– Önskar man kaffe och kaka till prisutdelningen som vi har direkt efter att sista grupp har kommit i mål kostar det 20 kr.
– Det går även bra att förbeställa macka innan spel, så har köket den klar när rundan är färdigspelad. Kostnad 30 kr.
– Prisutdelning hålls direkt efter att sista spelare har lämnat in sitt scorekort. Det är viktigt att du lämnar in ditt scorekort till någon i tävlingsledningen. Den som inte lämnar in sitt scorekort får ej heller några poäng den deltävlingen.

För säsongens olika spelformer och start Hål 1/10. Se spelschemat under fliken ”Medlemmar – Herrar”

Väl mött på måndagar!

Datum: